måndag 27 maj 2013

Morsdags kruka

Här kommer steg för steg kort på krukorna jag gjorde till mamma och svärmor.

 Började med en helt vanlig plast kruka som jag grundade för att få bättre fäste inför nästa steg.
 Här har jag limmat fast fina servetter med decoupage tekniken. Så den tål lite mer än vanligt papper. Har även scrappapper i botten av krukan för att slippa hålen som är i krukan.
 Limmat spets runt kanterna för att få fin kant, den översta spetsen täckte jag över sen när jag kom på att jag skulle täcka insidan med tyg, nästa bild
 Här syns tyget som jag använde mig av. Krukan blev så söt men går inte ha riktiga blommor i den lite svårt att vattna. :-)
 Nu är krukan klar och fylld med godsaker, Runt själva krukan som knappt syns så har jag blommor och blader, även en trä klädnypa som jag pyntade till med papper och en pappersros. I nypan hänger en liten påse med halsband i.

Två söta krukor en till Mammsen och en till Svärmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar